loading...

تاپ فایل

مرجع کامل از فایلهای کاربردی ،علمی،دانشجوی،دکتری،مقاله و...

بازدید : 243
شنبه 16 اسفند 1398 زمان : 12:16

بازاریابی در عصر دیحیتال :

در یک دهه اخیر با رشد روز افزون کسب و کار شرکت‌های برتر در عصر دیجیتال نظیر google,facebook مدلهای کسب و کار نوینی پدید آمده اند. بر این اساس ضروری است دانش صاحبان کسب و کارها و مدیران بخش‌های مختلف در سازمان‌ها به روز رسانی شود. یکی از مهم ترین حوزه‌های مورد بحث در عصر دیجیتال بازاریابی می‌باشد که متخصصان این حوزه می‌بایست با دانش نوین بازاریابی آشنا شوند.امروزه در عصر دیجیتال مکانیزم بازاریابی در کسب و کارها به دلیل وجود ارتباطات گسترده و ظهور تکنولوژی‌های پیشرفته به طور کامل متحول شده است.

بر این اساس پارادایم جدیدی در کسب و کار به نام بازاریابی دیجیتال مطرح شده است.در سال‌های اخیر مشتریان از طریق ارتباط با شبکه‌ی جهانی اینترنت و فضای مجازی اطلاعات کاملی از محصولات و خدمات مختلف دارند.سازمان‌ها نیز برای ارتباط با مشتریان به کانال‌های ارتباطی نظیر وبسایت‌های اینترنتی،شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های موبایل دسترسی دارند.لذا در عصر دیجیتال می‌بایست مکانیزم بازاریابی بر اساس مفاهیم،ابزارها و تکنیک‌های نوین دیجیتالی پایه گذاری شود.

در گذشته روش‌هایی برای بازاریابی وجود داشت که ما اکنون به آنها روش‌های سنتی می‌گوییم این روش‌ها مواردی چون رادیو،تلوزیون،چاپ و نشریات و بیلبورد‌های تبلیغاتی را شامل میشوند که اشکالاتی هم داشتند از جمله:

۱-روش‌های گران و پر هزینه‌‌‌ای هستند که شرکت‌های کوچک توانایی استفاده از آنهارا ندارند

۲-روش‌هایی هستند بدون بازخورد آنی

درست است که اینترنت محور اصلی و بنیادی بازاریابی دیجیتال است اما این نوع بازاریابی بسیار فراتر و گسترده تر از بازاریابی اینترنتی است

از سال ۲۰۰۵ به بعد نشان داده شده است که استفاده از بازاریابی اینترنتی کاهش یافته و استفاده از بازاریابی دیجیتالی افزایش یافته.

بازاریابی دیجیتال ابزارها و راهکار‌های بیشتری را نسبت به بازاریابی الکترونیکی در بر دارد و بازاریابی الکترونیکی هم نسبت به بازاریابی اینترنتی به همین صورت است.

بازاریابی دیجیتال نوعی از بازاریابی است که از طریق کانال‌های دیجیتال چه آنلاین و چه غیر آنلاین انجام میشود.در این روش از تمام کانال‌ها و ظرفیت‌های موجود در دنیای دیجیتال استفاده میشود تا اطلاعات به مشتری یا مصرف کننده داده شود.

پس بازاریابی دیجیتال محدود به اینترنت و یا رسانه‌های الکترونیکی نیست در واقع استفاده از فناوری‌های دیجیتال جهت ایجاد کانال‌های آنلاین و غیر آنلاین برای دسترسی به بازار است.

۱-بازاریابی دیجیتال هم بستر‌های سخت افزاری را شامل می‌شود و هم بستر‌های نرم افزاری را

۲-بازاریابی دیجیتال نسخه‌ی جهش یافته‌ی بازاریابی سنتی است که در دنیای دیجیتال مطرح می‌شود

۳-در بازاریابی دیجیتال بحث محوری فناوری نیست بلکه محور آن تجارت است و در هسته‌ی آن مشتری و ادامه‌ی رابطه با مشتری وجود دارد تا پویایی داشته باشد

۴-بازاریابی دیجیتال زمانی بهترین اثر بخشی را دارد که به صورت یکپارچه با دیگر استراتژی‌ها و روش‌های ارتباطی به کار گرفته شود مانند ارتباط چهره به چهره،تلفن،نامه و…

۵-ابزار و روش‌های بازاریابی دیجیتال باید در تمام فرآیند خرید به مصرف کننده خدمت رسانی کنند مانند پیش فروش،هنگام خرید،پس از فروش و ادامه‌ی ارتباط با مشتری

انواع رایانه‌ها

بیلبورد‌های دیجیتال

تلویزیون‌های دیجیتال

موبایل و تبلت‌ها

رادیو

تلویزیون‌های اینترنتی

وبسایت‌ها

ایمیل

نرم افزارهای پیام رسان جمعی

پیامک

شبکه‌های مجازی

ارتباطات بیسیم

پایگاه‌های داده

و……………..

پاورپوینت بازاریابی الکترونیکی

دانلود مداحی کربلایی محمود عیدانیان به نام نازم به ناز چشم و ابروی عباس
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 2

آمار سایت
  • کل مطالب : 25
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 16
  • بازدید کننده امروز : 16
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 1
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 57
  • بازدید ماه : 19
  • بازدید سال : 1609
  • بازدید کلی : 10365
  • کدهای اختصاصی